نمونه قرارداد اعطای نمایندگی

نمونه قرارداد اعطای نمایندگی

نمونه قرارداد اعطای نمایندگی  

ماده1: طرفين قرارداد

اين قرارداد ما بين شرکت ………………….. به شماره ثبت …………………به نشانی،…………………………………………….  تلفن : ……………………  (که من بعد طرف اول نامیده می شود) و شركت...........................................به شماره ثبت................ به مديريت عاملي آقاي ..................................فرزند ....................  به شماره ملي ......................................ه به موجب آگهي روزنامه رسمي شماره .......................... .............  مورخه ................................. مديرعامل و عضو هيئت مديره شركت مي‌باشد و بر اساس ماده................................اساسنامه شركت حق امضاء كليه اسناد تعهدآور را دارد (فتوکپي آخرين آگهي روزنامه رسمي و اساسنامه كه مبين هويت شركت و مديرعامل و دارندگان حق امضاء باشد، و همچنين فتوکپي شناسنامه و کارت ملي دارنده ي حق امضا ضميمه قرارداد خواهد شد.) به نشاني :

كه از اين پس طرف دوم  ناميده مي‌شود از طرف ديگر مطابق با شرايط و مفاد ذيل منعقد مي‌گردد.

هرگونه اخطار، درخواست و مكاتبه در خصوص مفاد اين قرارداد بايد كتباً به نشاني طرفين كه در اين قرارداد نوشته شده و اقامتگاه قانوني آنان محسوب مي‌شود ارسال گردد. در صورتيكه اين محل تغيير كند مي‌بايست محل جديد بلافاصله كتباً به طرف ديگر اطلاع داده شود و در صورت تخلف، ارسال اخطار، درخواست يا مكاتبه به اقامتگاه قانوني سابق وي، ابلاغ شده تلقي خواهد شد،  همچنين كپي برابر اصل كارت ملي و شناسنامه طرف دوم ضميمه ي قرارداد مي باشد.

ماده2: موضوع قرارداد

بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش دستگاه ………………….. با نشان و علامت ثبت شده ي ……………….. محصول شرکت ……………………. با شرايط قيمت گذاري و ضمانت و خدمات پس از فروش تعيين شده از سوي طرف اول در استان / شهر ............................................................................

ماده3: شرايط نمايندگي

1- تكميل نمودن فرم تعهدنامه نظام نامه كيفي و اخلاقي شركت …………………………..

2- تكميل فرم هاي شناسايي و وجه التزام نمايندگي ذكر شده در قرارداد.

3- خريد حداقل ......... واحد طبق موضوع قرارداد ظرف مدت ......... روز و يا فروش ........ واحد ظرف مدت .......... ماه از تاريخ اعلام آمادگي جهت اخذ نمايندگي بر اساس بند تعهدات طرفين. ( در صورت عدم تعهد به اين بند شركت اقدام به اخذ نمايندگي موازي در استان مورد نظر مي نمايد و طرف دوم تنها عامليت فروش مي باشد، نه نماينده ي انحصاري)

ماده 4: مدت قرارداد

مدت این قرارداد پس از حصول شرايط نمايندگي توسط طرف دوم،  برای مدت زمان يك سال  منعقد می گردد وپس از اتمام مدت قرارداد با رضايت طرفين قرارداد قابل تمديد است. در صورت عدم رضايت طرفين قرارداد قابل فسخ مي باشد.

ماده 5: تعهدات

الف- تعهدات طرف اول (تسهيلات نمايندگي فروش):

1- طرف اول متعهد می گردد در حوزه منطقه طرف دوم تنها ازطریق طرف دوم مبادرت  به فروش نماید.

2- پس از دريافت نمايندگي فروش، تسهيلات زير جهت تسهيل امر فروش در اختيار نمايندگي قرار خواهد گرفت.

الف- تبليغات شركت :  كاتالوگ، بروشور و پوستر، تراكت تبليغاتي و ليست محصولات جهت اطلاع رساني بهتر.

ج-  پرداخت  مبلغ ....................  درصد از قيمت محصول به ازاي فروش هر دستگاه  به نمايندگي.

د- پرداخت مبلغ ................. درصد از قيمت عصاره هاي مصرفي در هر بار شارژ عصاره بر مبناي درخواست خريدار دستگاه.

ه- معرفي متقاضيان خريد محصولات اين شركت به نزديكترين نمايندگي با توجه به تبليغات گسترده.

3- طرف اول مكلف است حداکثر  ظرف مدت زمان 72 ساعت نسبت به ارسال سفارش نماینده فروش پس از دريافت وجه محصول ، به مرکز استان مورد نمایندگی  (در محل باربری)  اقدام نماید.( شرايط پرداخت مبلغ دستگاه با نمايندگان فعال بصورت توافقي بصورت جداگانه تعيين مي شود.)

4- طرف اول مكلف است در صورت معیوب بودن دستگاه ها طبق مفاد ذكر شده در ضمانتنامه  نسبت به تعویض یا رفع عیب آنها  ظرف مدت 48 ساعت اقدام نماید.

5- طرف اول مكلف به آموزش  نصب و راه اندازی دستگاه به   نماينده  طرف اول مي باشد.

6- طرف اول حق انحصاری بازاریابی و فروش دستگاه های شرکت ......................... را بر طبق بند 3 از ماده 2  به طرف دوم واگذار می کند.

7-طرف اول موظف است پس از پايان قرارداد كليه مدارك و اوراق بهادار طرف دوم را به وي مرجوع نمايد.

ب- تعهدات طرف دوم:

1-طرف دوم محق و مجاز نیست که به نام و به وکالت از طرف اول اقدامی انجام دهد مگر مواردی که قبلا و صریحا این اختیار به او تفویض شده باشد .

2- طرف دوم مكلف است در امر ارایه خدمات پس از فروش (تعویض عصاره ي درخواستي و دستگاههای معیوب با سالم) ظرف مدت 24 ساعت پس از اعلام خريدار؛ نسبت به مطلع ساختن طرف اول اقدام نمايد.

4- طرف دوم تنها مجاز است در حوزه ي مندرجات موجود در برگه ي اطلاعات فني محصول اقدام به تبليغات نمايد و عواقب مربوط به اظهارات خارج از مشخصات فني محصول به عهده ي طرف دوم مي باشد.

5- طرف دوم مكلف است که تمامي سعی و کوشش خود را در جهت رعایت سیاست ، منافع، و حقوق مادي ومعنوي طرف اول محفوظ دارد و تنها مي تواند با نظر طرف اول اقدام به قيمت گذاري و يا ايجاد تغيير در استراتژي هاي بازاريابي محصول نمايد.

6- در صورت فسخ قرارداد و قطع همكاري، طرف دوم مي‌بايست كليه اسناد و مدارك مبادله شده را به طرف اول عودت نمايد.

7 -  چنانچه نماينده فروش به دلايلي نياز به فروش به نحوي خاص از قبيل فروش فوق العاده با تخفيف ويژه داشته باشد، بايستي مراتب را كتباً به شركت اعلام و مجوز لازم را اخذ نمايد. قيمت فروش محصولات توسط نماينده فروش و با هماهنگي شركت ……………… اعلام مي گردد.

8- نماينده فروش موظف است در هرماه  فهرست كليه مشتريان خود را كه طي همان ماه از او خريد نموده‌اند را با ذكر نام و نشاني اعلام نمايد.

9- در صورتيكه سقف محصول درخواستي نماينده فروش از ميزان تضمين پيش پرداخت مندرج در ماده 7 اين قرارداد بيشتر شود، شرايط فروش طبق توافق جداگانه و خارج از اين قرارداد تعيين خواهد شد.

10- در صورت تخلف نماينده فروش از تعهدات مندرج در بند ب ماده 5 ، شركت حق فسخ يكطرفه قرارداد را خواهد داشت و نماينده فروش حق هيچگونه اعتراضي نخواهد داشت. در اين صورت خسارات متوجه به شركت از محل تضمين، قابل كسر و وصول مي‌باشد.

11- طرف دوم حق اعطاي نمايندگي به غير و يا فروش دستگاه در خارج از حوزه ي جغرافيايي تعيين شده در موضوع قرارداد را ندارد مگر با كسب اجازه ي كتبي از طرف اول.

12- طرف دوم تنها مجاز است جهت خريد عصاره هاي مصرفي ، از طريق طرف اول اقدام نمايد و خريد عصاره از غير؛ موجب ابطال قرارداد و ضمانتنامه ي دستگاه هاي نصب شده توسط طرف دوم مي شود.

13 –  شركت رايحه پردازان پيشتاز در طول مدت قرارداد حق واگذاري نمايندگي، به اشخاص حقيقي و حقوقي ديگر را ندارد.

ماده 6-تسویه حساب:

طرف دوم موظف به تسویه حساب کامل نقدي ظرف مدت 30 روز از طريق واريز به حساب شركت …………………….. و ارسال تصوير فيش واريزي به شماره فكس شركت ؛ مي باشد. 

ماده 7) وجه التزام و تضمين حسن انجام كار

نماينده فروش يک فقره  چك  به مقدار  ........................  ريال   به شماره ي ........................................نزد بانك ............................ به تاريخ ........................................ در وجه شركت …………………… براي تضمين پيش پرداخت محصولات موضوع قرارداد و حسن انجام قرارداد به شركت تحويل نمود. ( امكان تغيير نوع و ميزان وجه ضمانت از طريق مذاكرات حضوري وجود دارد.) 

ماده 8)شرايط حل اختلاف:

كليه موارد اختلاف ناشي از اين قرارداد در مرحله اول از طريق داور مرضي الطرفين حل خواهد شد و در صورت عدم توافق طرفين، طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران به دادگاه ذيصلاح ارجاع داده خواهد شد. 

ماده 9) اين قرارداد به استناد ماده 10 قانون مدني و مواد 454 و 455 قانون آيين دادرسي مدني و ساير مقررات جمهوري اسلامي ايران در 9 ماده در دو نسخه ي متحدالمتن و الاعتبار در تاريخ   /    /1387  تنظيم و پس از امضاء مبادله گرديد.

پایگاه اطلاع رسانی وکیلنا



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

درباره سایت وکیل نا

سایت وکیل­ نا به منظور اطلاع­ رسانی و آگاهی ­بخشی به عموم مردم و اکثرا کسانی که دانش تخصصی حقوقی نداشته و در زندگی روزمرۀ خود ممکن است با مسائل حقوقی و قضایی مواجه شوند ایجاد گردیده است.

درج آگهی در وکیل نا برای عموم وکلا آزاد است و مسئولیت اطلاعات وارد شده با آگهی دهنده می‌باشد. لطفا قبل از هر گونه اقدام از اعتبار و کیل مربوطه مطمئن شوید.

© تمامی حقوق این سایت برای وکیلنا محفوظ است.

/ طراحی و اجرا: آرادپرداز