ارجاع ماهانه بیش از 200 پرونده به قاضی/ فشار کار روی قضات

رئیس دادگاه های تهران
رئیس دادگاه های تهران
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: وقتی به یک قاضی در شعبه حقوقی یا خانواده ماهانه بیش از 200 تا 300 پرونده ارجاع می شود، شاید باعث شود قضات نتوانند فرصت زیادی را برای مراجعه کنندگان و تکریم مردم اختصاص دهند

وکیل‌نا - رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: وقتی به یک قاضی در شعبه حقوقی یا خانواده ماهانه بیش از 200 تا 300 پرونده ارجاع می شود، شاید باعث شود قضات نتوانند فرصت زیادی را برای مراجعه کنندگان و تکریم مردم اختصاص دهند.

 

عباس پوریانی درباره اقدامات انجام شده در محاکم شهر تهران در راستای تکریم ارباب رجوع اظهار داشت مساله ای که وجود دارد، بحث تراکم بسیار زیاد پرونده هاست که باعث شده فشار کار روی قضات بسیار باشد. کمبود کادر قضایی یکی از مشکلات جدی است که به مسئولان قضایی هم انتقال دادیم و امیدواریم تا چند ماه آینده بتوانیم کادر قضایی مورد نیاز را در مجتمع ها تامین کنیم.
وی گفت: دو موضوع تکریم ارباب رجوع و ملاقات های مردمی و نظارت بر روند رسیدگی به پرونده ها همواره مورد تاکید رئیس قوه قضائیه قرار دارد که سعی کرده ایم این موضوعات را به عنوان برنامه های اصلی و اساسی خودمان در محاکم تهران اجرا کنیم.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران افزود: در همین راستا هر هفته در یکی از مجتمع های قضایی شهر تهران حضور یافته، به مراجعات مردمی و مشکلات آنان رسیدگی می کنیم. مردم از مسئولان قضایی و قضات توقع دارند فرصت بیشتری را برای گوش کردن حرف هایشان اختصاص دهند که انتظار درست، بجا و معقولی است.
رئیس محاکم تهران گفت: البته اکثر قضات و کارمندان سعی کرده اند به خواسته های مردم دقیق گوش دهند و این مساله همواره مورد تاکید بوده و هست. هر گاه هم مردم مراجعه کردند و با برخورد خوبی مواجه نشدند، سعی کردیم ورود کنیم و تذکر دهیم.
پوریانی تاکید کرد: در کار قضایی، مهمتر از گوش دادن حرف مردم، پیگیری کارهای آنان است بنابراین هم سعی کردیم به حرف ها و خواسته های مردم گوش دهیم و هم ورود کنیم تا افراد به حق و حقوق خود برسند و در جایی هم که حق با آنها نبوده، گفته ایم حق با شما نیست.
وی گفت: در ملاقات های مردمی نیز همواره سعی کردیم به خواسته های مردم توجه کنیم و تلاش داشتیم به مردم پاسخگو باشیم و این خصیصه را که در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته، در محاکم تهران نهادنیه کنیم. نمی گویم مشکلی وجود ندارد و همه برخوردها خوب است اما سعی کردیم تا جای ممکن برخوردهای ناشایست کاهش یابد و در صورت مشاهده این نوع رفتارها نیز برخورد کردیم.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران درباره میزان دسترسی مردم به مسئولان قضایی و سرپرستان مجتمع ها در شهر تهران اظهار داشت: یکی از مواردی که همیشه به شخصه تاکید کردم، این است که در اتاق سرپرستان مجتمع های قضایی باید به روی مردم باز باشد. کمتر افرادی هم مراجعه کرده و گفته اند که سرپرستان مجتمع ها آنها را نپذیرفته اند.
پوریانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر در محاکم تهران 45 شعبه فعال بلاتصدی وجود دارد و برای برطرف کردن این مشکل چه اقداماتی صورت گرفته گفت: فشار کار روی همکاران ما زیاد است و حجم ورودی پرونده ها نیز بالاست و گاهی امکان دارد یک پرونده صدها شاکی داشته باشد. بنابراین کمبود کادر قضایی یکی از مشکلات جدی است که به مسئولان قضایی هم انتقال دادیم و امیدواریم تا چند ماه آینده بتوانیم کادر قضایی مورد نیاز را در مجتمع ها تامین کنیم.
رئیس کل محاکم تهران درباره نوسازی ساختمان مجتمع های قضایی نیز گفت: از شخص ریاست قوه قضائیه در این زمینه تشکر و قدردانی می کنم که دستوراتی را در این زمینه صادر کردند و طی دو سال، ساختمان های جدید در تهران احداث شد.
وی افزود: یکی از مشکلات عمده ما در شهر تهران، کمبود فضای فیزیکی مناسب در دادسرا و دادگاه بود که خوشبختانه با دستور رئیس دستگاه قضا این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

 

انتهای پیام



+ 0
مخالفم - 0
منبع: ایرنا
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

درباره سایت وکیل نا

سایت وکیل­ نا به منظور اطلاع­ رسانی و آگاهی ­بخشی به عموم مردم و اکثرا کسانی که دانش تخصصی حقوقی نداشته و در زندگی روزمرۀ خود ممکن است با مسائل حقوقی و قضایی مواجه شوند ایجاد گردیده است.

درج آگهی در وکیل نا برای عموم وکلا آزاد است و مسئولیت اطلاعات وارد شده با آگهی دهنده می‌باشد. لطفا قبل از هر گونه اقدام از اعتبار و کیل مربوطه مطمئن شوید.

© تمامی حقوق این سایت برای وکیلنا محفوظ است.

/ طراحی و اجرا: آرادپرداز